Oletko koskaan ostanut mitään AliExpressistä? Se on täynnä erilaista halpaa kiinalaista krääsää, joka näyttää hienolta, mutta laatu on vähän sitä ja tätä. Tai ainakin olin sitä mieltä itse aikaisemmin. Olin tottunut tilaamaan kaikenlaisia harrastuksiini liittyviä asioita eBayn kautta mutta sitten ajattelin kokeilla tilata AliExpressistä.

Olen tilannut AliExpressistä pari kertaa askartelutarvikkeita. Tilauksen määrä on ollut juuri sen verran vähän euromääräisesti, joten olen saanut sen kotiin ilman tullausta. Yllätyksenä minulle tuli se, että paketin matkaa voi seurata AliExpressin sivuilta. Seuranta on vähän hidas päivittymään mutta siellä näkyy esim. milloin paketti lähtee varastosta, milloin se lähtee lentopostina jne. Lopulta tulee myös tieto milloin se on saapunut omalle paikkakunnalle. Kotiin on ainakin näiden kahden kerran aikana tullut kirjallinen saapumisilmoitus, jolla olen voinut hakea sen Postista.

Minusta tuo seurantamahdollisuus on plussaa eBayhin verrattuna. En väitä etteikö eBaystä tilattuja tuotteitakin voisi seurata, mutta uskon että se on lähinnä myyjäkohtaista.

Tilaamieni tuotteiden laatu oli pääosin OK. Ainakin nyt tilaamieni askartelutuotteiden laatu ehkä sellaista entisen Tiimarin tai CC Hobbystä tilattavien tuotteiden luokkaa. En tiedä minkälaisia vaatteet ovat, joten siihen en osaa ottaa kantaa uskaltaako vaatteita tilata. Olen kyllä kuolannut vaatteiden perään kun hinnat ovat juuri oman budjetin sisällä, mutta kuljetuksen kesto ja vaatteiden laatu ovat vähän jarruttaneet intoa tilailla vaatteita.

Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan tilaamista ainakin kerran.